Sæt spot på arbejdsmiljøet
I kampagnen 'Sæt spot på arbejdsmiljøet' består af 5 centrale budskaber med anbefalinger til arbejdspladserne og arbejdsmiljøorganisationerne (AMO). Hvert budskab folder AMO-reglerne ud og forklarer om baggrunden for dem.
Nedenfor kan de se de tre videoer om, hvordan AMO-reglerne kan anvendes og hente posteren med de fem budskaber.
Poster med de fem budskaber
Fugato tilrettelægger selv den supplerende AMO-uddannelse hvert år
Fugato har valgt at skræddersy emnerne i den supplerende uddannelse for medlemmerne af AMO. Det har gjort, at undervisningen er målrettet og relevant for virksomheden og for medarbejdernes daglige arbejde.
Plejecentrene i Hjørring Kommune har sat den årlige arbejdsmiljødrøftelse i system
På plejecentrene i Hjørring Kommune har man fundet en god måde at vidensdele om arbejdsmiljø. Ud over den årlige arbejdsmiljødrøftelse mødes arbejdsmiljørepræsentanterne fra de i alt 14 centre i kommunen hvert kvartal, hvor der bliver delt positive arbejdsmiljøhistorier, gjort status for arbejdsmiljøet og diskuteret aktuelle problemstillinger.
Netto kerer sig om medarbejderne
I dagligvarekæden NETTO har man indført NettoCare, der med mange forskellige tiltag er med til at øge sikkerheden for de ansatte. NettoCare er blevet en del af NETTOs brand, og understøttes af hele organisationen – herunder ledelsen, der arbejder aktivt med arbejdsmiljø.