Coronavirus og arbejdsmiljø
Vi befinder os i en tid, som på flere punkter er anderledes, end vi er vant til. De danske arbejdspladser skal finde nye løsninger på situationer, som er helt nye og uvante.
Nedenfor kan du læse de forskellige materialer og vejledninger, der er udarbejdet om coronavirus og arbejdsmiljø.
Forebyg coronasmitte i din branche
Brancherettet materiale hos Branchefællesskaberne for Arbejdsmiljø
BFA Velfærd og Offentlig administration
BFA5
Inddrag medarbejdere i at forebygge coronasmitte
Arbejdstilsynet har udarbejdet informationsmateriale, der giver arbejdspladserne gode råd om, hvordan de kan inddrage medarbejderne i arbejdet med at forebygge coronasmitte og øvrige arbejdsmiljøproblemer, der opstår som følge af corona-situationen.
Det er en opgave på lige fod med andre arbejdsmiljøopgaver at forebygge og håndtere coronasmitte og andre coronarelaterede arbejdsmiljøproblemstillinger. Derfor skal arbejdsgiveren inddrage medarbejderne i arbejdet med at forebygge smitterisikoen ved corona – og hvis arbejdspladsen har en arbejdsmiljøorganisation (AMO/MED/SU), skal denne inddrages.
Læs informationsmaterialet herWebinar: Arbejdsmiljø i en coronatid - hvad har vi lært?
Torsdag d. 27 maj 2021 afholdt Arbejdsmiljørådet webinaret ”Arbejdsmiljø i en coronatid - hvad har vi lært?”. Her kiggede vi b.la. på hvilke løsninger, nye samarbejdsformer og erfaringer med forebyggelse, der er opstået under coronapandemien.
Følg linket herunder for at se webinaret og høre mere fra arbejdspladser, som deler deres gode erfaringer med arbejdsmiljø i coronatiden.
Læs mere om webinaret her