Spring over hovedmenu

NYHED / 26-04-2023

Husk: Du kan tilmelde dig årets fejring af Arbejdsmiljøprisen

Arbejdsmiljørådet fejrer Danmarks bedste arbejdsmiljø, og du kan stadig nå at tilmelde dig prisuddelingen og tilhørende temadag: ”Unge er fremtidens arbejdsmiljø”.

Dagen byder på inspiration til udvikling af arbejdsmiljøindsatsen på din arbejdsplads, og så udløser vi spændingen på, hvem der i år modtager Arbejdsmiljøprisen i kategorierne: Arbejdsulykker, Kemi & vådt arbejde, Psykisk arbejdsmiljø samt Ergonomi.

Desuden uddeler Arbejdsmiljørådet, i anledning af Arbejdstilsynets 150 års jubilæum, en særlig jubilæumspris til en arbejdsplads, der med en længevarende indsats har gjort noget særligt for unge og nyansattes arbejdsmiljø.

Arrangementet afholdes den 24. maj på Centralværkstedet i Aarhus. Det er gratis at deltage, og du kan tilmelde dig på Arbejdsmiljøprisens hjemmeside eller via linket herunder.

Arbejdsmiljørådets ønsker til fordeling af partsmidler for 2024 og Årsberetning for 2022

Sammen med Arbejdsmiljørådets indstilling om fordeling af partsmidler har vi sendt vores Årsberetning for 2022 til beskæftigelsesministeren. Her præsenterer vi de aktiviteter og resultater, som Arbejdsmiljørådet har gennemført og opnået i det forgangne år. Det omhandler bl.a. initiativer målrettet unges arbejdsmiljø, forebyggelse af seksuel chikane og et politisk indspil fra Arbejdsmiljørådet med en række konkrete forslag til tilrettelæggelse og gennemførelsen af den fremtidige arbejdsmiljøindsats.

Sæt kryds i kalenderen: Netværks-event for arbejdsmiljøinteresserede afholdes på Folkemøde 2023

Kom forbi Arbejdsmiljø Loungen på Folkemødet, når Arbejdsmiljørådet og Branchefællesskaberne for Arbejdsmiljø traditionen tro inviterer til ”Get Together”. Her kan du møde andre arbejdsmiljøinteresserede og få en snak om aktuelle problemer og løsninger inden for arbejdsmiljø samt blive klogere på de udfordringer, som de danske arbejdspladser står over for.

Til at kridte banen op får vi besøg af rapperen Klaskefar. Han vil med et godt greb om lyrik og rim samle input fra salen til en improviseret rap over aktuelle arbejdsmiljøemner.

Har du lyst til en underholdende og hyggelig eftermiddag, så sæt allerede nu kryds i kalenderen torsdag den 15. juni kl. 15.00-16.15. Og er du interesseret i endnu flere spændende events om arbejdsmiljø, så følg med på Arbejdsmiljø Loungens hjemmeside, hvor teltets events løbende offentliggøres.

Besøg Arbejdsmiljø Loungen på G14 ved Ydermolen i Allinge havn. Bag loungen står de fem Branchefællesskaber for Arbejdsmiljø og Arbejdsmiljørådet.